Skip to content

Zpětná vazba z prvního setkání

Na prvním setkání jsme věnovali čas také zamyšlení se nad stavem výuky, hodinovou dotací i vybavením naší školy. Protože jsme si v nabitém programu úvodního setkání nenašli čas na shrnutí myšlenek, domluvili jsme se, že se k nim ještě vrátíme.

Nabízím zde seznam otázek, na které účastníci odpovídali. Následuje seznam posbíraných odpovědí a mé kometáře z pohledu vedoucího centra a učitele jedné ze základních škol.

Všem zúčastněným je třeba velice poděkovat za jejich upřímnou zpětnou vazbu a názory. Nebylo to jednoduché, protože místo diskuze a zapisování myšlenek jsem zvolil sběr dat pomocí digitální platformy, kterou mi na tyto aktivity nabízí program SMART Notebook (aktivita, kdy účastník se připojí přes mobil na speciální stránce a posílá odpovědi, které se zobrazují na projekci učitele).

První otázka: Co učíme, ŠVP (tedy reálný pohled na naši výuku, její možnosti a naše ŠVP)

Očekávat se dal široký záběr, od učitelů, kteří nemají vůbec ICT v oboru, až po zkušené informatiky. Často se setkáváme s výukou použití ICT + internet + Office. je skvělé, že už na prvním setkání se sešlo dost učitelů, kteří mají i (mnohem) hlubší záběr a dotýkají se i informatiky a programování. osobně se snažím, aby výuka směřovala do praxe a tedy aby se programy využívaly tak, jak je žáci použijí i v jiných předmětech a v budoucím životě. Snažím se, aby se výukou prolínaly prvky logiky a programování. Neustále se snažím přizpůsobovat tomu učební plány a nyní i ŠVP naší školy.
Očekávat se dal široký záběr, od učitelů, kteří nemají vůbec ICT v oboru, až po zkušené informatiky. Často se setkáváme s výukou použití ICT + internet + Office. je skvělé, že už na prvním setkání se sešlo dost učitelů, kteří mají i (mnohem) hlubší záběr a dotýkají se i informatiky a programování. osobně se snažím, aby výuka směřovala do praxe a tedy aby se programy využívaly tak, jak je žáci použijí i v jiných předmětech a v budoucím životě. Snažím se, aby se výukou prolínaly prvky logiky a programování. Neustále se snažím přizpůsobovat tomu učební plány a nyní i ŠVP naší školy.

Druhá otázka: Hodinová dotace (informatiky na naší škole)

Všichni víme, jak velký problém je, že na našich školách není pro výuku informatiky prostor. Výhodu mají specializované školy, jako je i ta naše. Učíme po jedné hodině ve čtvrté a paté třídě a po dvou hodinách týdně od šestky do devítky. Musíme se však pokusit podpořit i kolegy ze škol, kde je tomu jinak. Řešení možná přinese budoucí reforma RVP.
Všichni víme, jak velký problém je, že na našich školách není pro výuku informatiky prostor. Výhodu mají specializované školy, jako je i ta naše. Učíme po jedné hodině ve čtvrté a paté třídě a po dvou hodinách týdně od šestky do devítky. Musíme se však pokusit podpořit i kolegy ze škol, kde je tomu jinak. Řešení možná přinese budoucí reforma RVP.

Třetí otázka: Chci vystoupit? (uvítali bychom, kdyby se do činnosti centra promítly příspěvky lidí z praxe, které mají být inspirací ostatním)

Jako vedoucí centra se nezříkám zodpovědnosti přinášet především své osobní zkušenosti. Vždy jsem však snil o tom, že jednou bude možnost sdílet je s ostatními a učit se od nich, protože vím, že v mém okolí je řada ještě lepších učitelů s mnoha inovativními prvky ve výuce. Díky tomu, že na toto máme podobný názor se můžeme těšit i na ukázky práce z jiných škol. Věřím, že se podaří najít na podobná vystoupení i prostředky pro interní i externí prezentátory / lektory.
Jako vedoucí centra se nezříkám zodpovědnosti přinášet především své osobní zkušenosti. Vždy jsem však snil o tom, že jednou bude možnost sdílet je s ostatními a učit se od nich, protože vím, že v mém okolí je řada ještě lepších učitelů s mnoha inovativními prvky ve výuce. Díky tomu, že na toto máme podobný názor se můžeme těšit i na ukázky práce z jiných škol. Věřím, že se podaří najít na podobná vystoupení i prostředky pro interní i externí prezentátory / lektory.

Čtvrtá otázka: ICT na naší škole (jak vnímáme vybavení, kdo se o to stará ap.)

Často jsem se na svých cestách potýkal s různými problémy danými tím, že externí správce neumožnil jakýkoli přístup k technice a jejím změnám. To je ovšem špatně. Na škole by měl být někdo, kdo může do chodu operativně zasahovat. Externí spolupráce je však velkou výhodou, zvláště u běžných základních škol. Jsem rád, že mezi účastníky nachází i školy velmi dobře vybavené a organizované. Určitě si někdy najdeme čas na povídání, jak na to, abychom se jim vyrovnali.
Často jsem se na svých cestách potýkal s různými problémy danými tím, že externí správce neumožnil jakýkoli přístup k technice a jejím změnám. To je ovšem špatně. Na škole by měl být někdo, kdo může do chodu operativně zasahovat. Externí spolupráce je však velkou výhodou, zvláště u běžných základních škol. Jsem rád, že mezi účastníky nachází i školy velmi dobře vybavené a organizované. Určitě si někdy najdeme čas na povídání, jak na to, abychom se jim vyrovnali.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..